طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی عالی در 7 مرحله‌ی آسان
7 مرحله طراحی بیلبورد

برنامه ریزی برای طراحی بیلبورد ممکن است یک کار بزرگ و پیچیده به نظر برسد، به خصوص اگر در زمینه تازه کار هستید.

برای کمک به شما، ما شما را از چند مرحله حیاتی عبور می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانید یک بیلبورد تبلیغاتی با کیفیت بالا منتشر کنید که توجه مخاطب هدف شما را به طور موثر جلب کند.

مواردی که در این پست بررسی میکنیم شامل:

  • مهمترین تصویر برای طراحی بیلبورد چیست ؟
  • آیا این طراحی به وضوح آنچه شما به عنوان یک شرکت انجام می دهید را نشان می دهد؟
  • آیا فراخوان شما برای اقدام واضح است؟
  • آیا ما به وضوح تعامل مصرف کننده را در اینجا هدایت می کنیم؟

 

یک نوع تبلیغات بیلبوردی را انتخاب کنید.

نوع بیلبوردی که انتخاب می‌کنید نقش زیادی در موفقیت کمپین شما دارد.

انواع مختلفی از بیلبوردها وجود دارد که می توانید از بین بیلبوردهای چاپ استاتیک و بیلبوردهای دیجیتال گرفته تا بیلبوردهای دیجیتال متحرک و بیلبوردهای موبایلی انتخاب کنید.

انواع بیلبورد:

  • بیلبورد چاپی
  • بیلبوردهای دیجیتال.
  • بیلبوردهای موبایل.
  • بیلبورد بولتن.
  • بیلبوردهای وینیل.
  • تابلوهای تبلیغاتی نقاشی شده
  • بیلبوردهای سه بعدی.

 

طراحی بیلبورد

انتخاب رسانه های خلاقانه‌ای برای طراحی بیلبورد 

هر عنصر از بیلبورد شما برای جلب توجه مناسب از سوی مخاطبان مهم است

با تبلیغات بیلبورد می‌توانید با قرار دادن یک کمپین جذاب در مناطق مناسب مانند مراکز شلوغ شهرها، در کنار جاده‌های اصلی و سایر نقاط مهم، تأثیرگذاری و میزان یادآوری خود را افزایش دهید.

بیایید برخی از عناصر طراحی بیلبورد را پوشش دهیم که به شما در طراحی تبلیغات بیلبورد کمک می کند:

تصویر/تصویر بیلبورد:

ناگفته نماند که تصاویری که در تبلیغات بیلبورد خود استفاده می کنید باید جسورانه، چشم نواز باشند و توجه مخاطبان متحرک را به خود جلب کنند. اگر آگهی شما دارای متن باشد، تصاویر باید بدون نیاز به کمک متن داستان را بیان کنند. به خاطر داشته باشید که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا پیام خود را به دیگران برسانید، بنابراین آن را قوی طراحی کنید.

 

تصویر طراحی بیلبورد

رنگ:

رنگ یک عنصر طراحی قدرتمند است که می تواند تبلیغات بیلبورد شما را چشم نواز یا خراب کند. انتخاب رنگ مناسب می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد، در حالی که شما می خواهید رنگ های برند خود را ترکیب کنید، باید محیط اطراف بیلبورد خود را نیز در نظر بگیرید و مناسب‌‌ترین رنگ را در طراحی بیلبورد خود اعمال کنید.

هدف تبلیغات بیلبورد برجسته بودن است، بنابراین اگر بیلبورد شما در حومه شهر است که در آن فضای سبز زیادی وجود دارد، از رنگ هایی مانند سبز و قهوه ای در تبلیغات خود اجتناب کنید، زیرا این رنگ ها با محیط ترکیب می شوند.

شعار و پیام بازاریابی:

اکثر مخاطبان شما تنها حداکثر بین 5 تا 10 ثانیه بیلبورد شما را در حین رانندگی بررسی می کنند، به این معنی که باید شعاری برای طراحی بیلبورد خود انتخاب کنید که توجه آنها را جلب کند و در ذهن آنها بماند. این شعار یکی از مهمترین جنبه های تبلیغات بیلبورد است و به شدت توصیه می شود که از 7 کلمه یا کمتر استفاده کنید.

محتوای کلیدی:

با توجه به اینکه شما حدود 10 ثانیه یا کمتر فرصت دارید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید و به یاد ماندنی شوید، فراخوان شما باید به راحتی شناسایی شده و به راحتی قابل یادآوری باشد. بنابراین، قرار دادن و کپی CTA شما بسیار مهم است، از کلمات و فضای خود عاقلانه استفاده کنید، مشخص کنید که می خواهید مخاطبان چه اقدامی انجام دهند.

 انتخاب مکانی برای حداکثر تأثیر بازاریابی

وقتی صحبت از تبلیغ بیلبورد می‌شود، این مورد مهمترین عنصر است.

مکان تبلیغ شما عنصر ساخت یا شکست برای کمپین‌های تبلیغاتی بیلبورد است. در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و مکان هایی را که در آن بتوانید بخش‌هایی از مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهید، فکر کنید.

 

مکان طراحی بیلبورد

 

برای مثال، اگر می‌خواهید دوستداران مد را هدف قرار دهید، ممکن است بیلبورد خود را در مرکز شهر در نزدیکی مراکز خرید و فروشگاه‌های مد قرار دهید به این ترتیب وقتی مشتری شما وارد مرکز خریدی می‌شود که در آن فروشگاه شما قرار دارد، در ذهن آنها باقی می‌مانید.

 اهداف تبلیغاتی کلیدی خود را به خاطر بسپارید.

هنگام طراحی بیلبورد خود، همیشه هدفی را که می خواهید در طول فرآیند تصمیم گیری خود به آن دست یابید، در نظر داشته باشید.

چه در حال تبلیغ یک محصول یا خدمات یک فروشگاه هستید، یا اینکه مخاطبان هدف خود را وادار می‌کنید تا به صورت آنلاین با شما در ارتباط باشند، هدف بازاریابی را در بالای ذهن تیم خود نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که آنها هدف را درک می‌کنند به اطمینان از اجرای پیام تبلیغاتی کمک می‌کند. مثال زیر را از Ponds در نظر داشته باشید که چگونه پیام مورد نظر آنها را به خوبی منتقل می کند.

 

 بیلبورد خلاقانه pond

 

به خاطر داشته باشید که تبلیغات بیلبورد بالاتر از قیف فروش هستند و بخشی از اهداف بازاریابی بودجه بزرگتر را برای افزایش آگاهی از برند را تشکیل می دهند و نباید به عنوان یک کاتالیزور برای فروش مستقیم در نظر گرفته شوند.

همانطور که گفته شد، یک کمپین تبلیغاتی هوشمندانه مانند آتش‌سوزی گسترده می‌شود، اگر بتوانید از شلوغی‌ها عبور کنید و توجه مخاطبان خود را به طور موثر جلب کنید به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری را در درازمدت به دست آورید و حفظ کنید.

 تبلیغات بیلبورد خود را تعاملی کنید.

بسته به موقعیت بیلبورد خود، ممکن است بتوانید طراحی بیلبورد خود را با محیط اطراف متعادل کنید. با انجام این کار، تبلیغ شما به چشم می خورد و توجه رانندگان و عابران پیاده را جلب می کند.

باهوش باشید، اما زیاده روی نکنید.

شما باید رسانه مناسبی را بین یک بیلبورد هوشمند بیابید که مورد توجه قرار گیرد، اما آنقدر هوشمند نباشید که بیننده را گیج کنید یا مانند سکانس‌های فیلم ها متوجه شوند که سر خود را می خارند تا آن را بفهمند.

طراحی کمپین تبلیغاتی بیلبورد خود را اصلاح کنید.

تبلیغ شما ایجاد می شود و شما تمام مراحل طراحی را دنبال کرده اید و پیام شما واضح و مختصر است، باید آن را آزمایش و اصلاح کنید. طراحی بیلبورد خود را به اندازه یک کارت ویزیت پرینت بگیرید. حالا، آن را به اندازه ی بازو نگه دارید.

اگر تمام آنچه را که در زمان نمایش آن در مانیتور 27 اینچی خود داشتید، دریافت نمی‌کنید، باید آن را دوباره کار کنید و مطمئن شوید که در آخر جواب می‌دهد!

اگر تمایل داشتید میتونید نمونه کار‌های طراحی بیلبورد من و تعرفه طراحی بیلبورد رو اینجا و اینجا مشاهده کنید.

در ضمن میتونید 5 قانون طراحی بیلبورد رو هم در اینجا مطالعه کنید.

“در ضمن اگه کمکی یا راهنمایی لازم داشتید بدونید بدون چشم داشت و صرفا بعنوان یک دوست همراهتون هستم پس باهام در تماس باشید

 

مهدی بهرامی عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up