نمونه قرارداد مشتری

این قرارداد فی مابین شرکت /شخص…………………………………. به نمایندگی آقای/خانم …………………….. فرزند ………….. به شماره شناسنامه…………………………….. و کد ملی ……………………… به نشانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. با کد پستی ……………………… و شماره تماس ………………………………………… كه از این پس كارفرما نامیده می شود از یك سو و آقای مهدی بهرامی عزیز فرزند……. به شماره شناسنامه و کد ملی ……………. به نشانی کرمانشاه-اسلام آباد غرب و شماره تماس 09365804700 كه از این پس طراح نامیده می‌شود طبق مقررات و شرایطی كه در اسناد و مدارك این قرارداد درج شده است منعقد می‌گردد.

تبصره – نماینده معرفی شده از سمت کارفرما تام‌الاختیار می‌باشد و کلیه تأییدیه ها از طرف ایشان انجام می‌گردد.

تبصره ـ این قرارداد با تایید الکترونیکی یا به صورت تایید مجازی طرفین هم اعتبار اجرایی دارد.

 

ماده 1) موضوع قرارداد و شرح خدمات طراح

– خدمات طراحی (لوگو و…..)

– طراحی ….

 

ماده 2) جدول زمانبدی پرداخت

50 درصد از کل مبلغ در زمان عقد قرارداد به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌گردد.

50 درصد در زمان تحویل نهایی پروژه

جمع کل مبلغ ……………………….. ریال (……………. میلیون ریال)

تبصره – …………………

 

ماده 3 ) مدت قرارداد

مدت این قرار داد ……………… روز پس از امضا (یا تایید الکترونیکی/ مجازی متن قرارداد) است.

زمان بررسى و اظهارنظر و تأييد نمونه اوليه توسط كارفرما حداكثر به مدت 4 روز کاری می‌باشد.

عدم ارسال طرح‌های اولیه تا روز ……………………….به منزله فسخ قرارداد و استرداد مبلغ اولیه است.

در صورت طولانی‌تر شدن زمان بررسی و تأیید کارفرما، به منزله عدم تأیید طرح‌های ارائه شده تلقی شده و مبلغ پیش قرارداد به عنوان حق‌الزحمه طراح در نظر گرفته می‌شود.

 

ماده 4) مراحل اجرای موضوع قرارداد

مرحله اول پس از عقد قرارداد: پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت بر اساس شرایط ذکر شده

مرحله دوم: دریافت اطلاعات اولیه، نظرات و پیشنهادات مد نظر کارفرما در خصوص طراحی موضوع قرارداد

مرحله سوم: طراحی اولیه موضوع قرارداد توسط طراح و ارائه به کارفرما

مرحله چهارم: تأیید طرح‌های اولیه ارائه شده و یا اعمال نظر کارفرما در خصوص یکی از طرح‌های ارائه شده

مرحله پنجم: اعمال تغییرات احتمالی کارفرما بر روی طرح‌های اولیه ارائه شده توسط طراح و تأیید نهایی یکی از طرح های اولیه

مرحله ششم: تکمیل طراحی و تحویل بخش طراحی موضوع قرارداد به کارفرما

مرحله هفتم: اعمال نظر و تغییرات نهایی کارفرما در نحوه جای‌گذاری اطلاعات (حداکثر تا یک مرحله) و سپس تأیید نهایی موضوع قرارداد توسط کارفرما

مرحله هشتم: پرداخت مرحله آخر مبلغ قرارداد بر اساس شرایط مندرج

مرحله نهم: تحویل نهایی موضوع قرارداد به کارفرما و پایان قرارداد

مرحله دهم: دریافت نسخه قرارداد کارفرما و ابطال آن

تبصره: در صورت تمایل طرفین به ادامه همکاری، قرارداد جاری با پاراف زدن و امضای طرفین قابل تمدید خواهد بود.

 

ماده 5) تعهدات طراح

طراح متعهد می‌گردد در صورت دریافت کلیه داده‌ها و موارد مورد نیاز در طراحی، موضوع قرارداد را حداکثر در مدت زمان ذکر شده در بند مدت قرارداد به کارفرما تحویل نماید.

در صورت انجام تعهدات در زمان مقرر، عدم تأیید کارفرما و حداقل سه تلاش برای جلب رضایت وی، مبلغ پیش پرداخت به عنوان حق‌الزحمه طراح در نظر گرفته خواهد شد.

كلیه اطلاعاتى كه توسط كارفرما به عنوان اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه در اختيار طراح قرار می‌گیرد از سوی طراح محرمانه تلقی می‌گردد، موظف به حفظ و نگهدارى اطلاعات داده شده بوده و حق انتقال به غير را ندارد. در صورت اثبات هرگونه سوء استفاده از جانب طراح، به نحو قانونی، طبق قوانین مربوط به افشا و سوء استفاده از اطلاعات، طراح و سوء استفاده‌گر مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

طرح‌های اجرایی که کارفرما به عنوان نمونه غیر آماده(طبق پکیج سفارش) سفارش داده است بی‌همتا خواهند بود و کلیه حقوق مربوط به طرح‌های اجرا شده برای شخص مهدی بهرامی عزیز خواهد بود. در صورت اثبات هرگونه سوء استفاده از جانب طراح، به نحو قانونی از جانب کارفرما برخورد خواهد شد. بدیهی است این موضوع در مورد سوء استفاده‌گر نیز صادق خواهد بود.

بغیر از فایل طراحی لوگو, طراح موظف به ارسال هیچ فایل لایه بازی نخواهد بود و تمام فایل های لایه باز متعلق به طراح می باشد.

هرگونه اختلاف ناشی از اجراء یا تفسیر این قرارداد در حضور مراجع ذی صلاح قضایی حل خواهد شد.

ماده 6) تعهدات کارفرما

کارفرما متعهد می‌گردد کلیه اطلاعات موردنیاز طراحی را در اختیار طراح قرار دهد. بدیهی است در صورت عدم تحویل اطلاعات و تصاویر صحیح موردنیاز در طراحی، طراح هیچگونه مسئولیتی در خصوص تحویل به موقع موضوع قرارداد در مدت زمان ذکر شده بر عهده نخواهد داشت.

چنانچه چند نمونه اولیه طراحى شده توسط طراح جهت بررسى به كارفرما ارائه گردد، كارفرما پس از انتخاب نمونه اوليه مناسب، ملزم به بازگرداندن تمام نمونه‌هاى ديگر به طراح گرافيك بوده و هیچگونه حق مالكيتى نسبت به ساير نمونه‌ها نخواهد داشت و در صورت تخلف از جانب کارفرما ,کارفرما مورد پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

چنانچه کارفرما پس از تأیید اولیه طرح ، به هر دلیلی قرارداد را در هر مرحله‌ای فسخ نماید، ملزم به پرداخت تمام مبلغ حق الزحمه مندرج در قرارداد به طراح خواهد بود.

کارفرما متعهد می‌گردد کلیه موارد ذکر شده (شرایط پرداخت) را به طراح تحویل نماید.

کارفرما موظف به تحویل کلیه اسناد پرداختی به طراح می باشد.

مسئولیت کلیه کسور قانونی اعم از مالیات، ارزش افزوده، بیمه و سایر موارد بر عهده کارفرما خواهد بود و طراح مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

 

ماده 7) فسخ قرارداد

قرارداد از نوع لازم تلقی شده و تنها در مورد زیر قابل فسخ می‌باشد.

1- قصور طراح در تحویل به هنگام کار که در این صورت قرارداد می‌تواند از سوی کارفرما فسخ شود به شرط آن که کلیه هزینه کار انجام شده از سوی کارفرما با کسر خسارات احتمالی به طراح پرداخت شود و در مقابل طراح نیز موظف به تحویل کلیه اطلاعات و کارهای انجام شده به کارفرما می‌باشد.

2- قصور کارفرما در تحوبل اطلاعات و واریز وجوه قرارداد.

3- توافق طرفین قرارداد.

4- در صورت تأخیر در اجرای موارد قرارداد از جانب مجری نسبت به زمان تحویل توافقی، برای بار اول به ازای هر روز تأخیر یک درصد، برای بار دوم دو درصد و برای بار سوم سه درصد از حق‌الزحمه وی کسر می‌شود، لازم به ذکر است پس از تأخیر سوم و یا تأخیر بیش از سه روز در هر بار، قرارداد فسخ و طراح موظف به پرداخت کلیه خسارات احتمالی ناشی از تأخیرات خواهد بود.

تبصره- فسخ قرار با اخطار کتبی یک هفته‌ای از سوی طرفین ممکن خواهد بود.

 

ماده 8) حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف فی‌مابین طرفین قرارداد، در صورتی که توافقی در مذاکرات حاصل نشد، مراجع ذی صلاح قضایی به عنوان مرجع رفع اختلاف مقرر گردیده است.

این قرار داد در تاریخ …………………………….. در 8 ماده و در دو نسخه  که هر یک به تنهایی اعتبار یکسان دارند تنظیم و به امضا یا تایید مجازی آقای مهدی بهرامی عزیز به سمت طراح و آقای/خانم …………………….. به سمت كارفرما رسید.

 

مهر و امضای کارفرما                                                                           مهر و امضای طراح

keyboard_arrow_up